Påsklov

Älskar att jag ar 3 veckors påsklov här i stället för 1! Har inte ens haft en veckas lov än och har redan hunnit med både de ena och de andra. Åkte till the river med Daniel och hans familj i helgen till några andra vänner som har ett sommarhus där uppe. Hade otroligt kul och åkte bl.a en sån där tube efter deras motorbåt. Men ligger ner på en stor madrass typ och håller i sig allt vad man har så man inte trillar i vattnet. Jag, daniel och Fish åkte tillsammans första gången och herruguu säger jag bara.. Hjälpte ju inte hur hårt man än höll i sig och eftersom jag vägde minst på madrassen flög man som en vante. På natten gick vi en prommenad i sök efter påskharen innan vi gick och la oss i tältet. Daniel somnade med en gång men jag, fish, matt och caesey låg uppe fram till småtimmarna.

På söndagen när jag kom tillbaka till min lilla stad tog familjen jag bodde hos (min nuvarande värdfamilj är o campar och kom inte hem i tid till min flight till Melbourne) till vad som heter the Gliding club. Med andra ord fick jag en privat flygning i ett glidflygplan! Sååå otrolig häftigt, och läskigt! Satt i framsätet så hade jättefin utsikt under hela färden, hela taket var nämligen också av glas. Instruktören var dessutom väldigt snäll och lät mig styra ungefär hälften av tiden vai var i luften.

Igår åkte jag till Melbourne och bor nu hos mina sysslingar jag inte träffat på ett visst antal år! Dem är verkligen hur snälla som helst och har redan tagit mig på aussie football - Geelong cats vs Hawthorn, kört runt och visat mig hela stan med williamstown, china town, lygon street osv. Min syssling Henrik var dessutom med mig hela dagen idag när vi gick igenom de svå största shoppingcentrumen, stackaren!

Imorgon ska jag med min andra syssling Daniels flickvän Miriam in till centrum och hon ska visa mig runt lite mer. Kan va skönt att ha en tjej o handla med också haha. Sen ska vi kolla på Daniel som har en show på en utav teatrarna här (han är grym på trumpet faktiskt) och i morgon kväll ska vi ut allesammans på middag.
På torsdag åker jag till Ronja (!!!) och gud vet vad som kan hända då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0