streeessss!

Vet inte ens vart jag ska börja, har varit otroligt upptagen! Skolan började i måndags och lärare håller ju inte direkt inne med nya uppsatser och projekt.. Sen hade vi en excursion på onsdagen med Art klassen. Vi åkte till Adelaide (tycker vi borde ha lite variation från Adelaide) och tittade på Yr 12 studenter från förra årets verk. Mycket intressant och inspirerande. Sen såg vi också Big Mother på the Art Gallery som är en skulptur gjort av en babian (asså en "tidig" människa om man säger så) som håller ett nutida människobarn. Det låter nog inte så himla intressant dirket men människoapans hud var äckligt lilkt riktig hud med blodkärl, leverfläckar och  t.o.m riktigt människor hår.

Annars har vi haft små badminton tävlingar med idrotten mellan de olika klasserna, har ju gått rätt bra med :) men teorin går ju inte lika bra dirket. Vi fick en del frågor i fredags om saker vi tydligen har lärt oss och jag kunde i princip bara hälften. Haaatar verkligen när jag inte förstår och funderade ett tag på att lämna rummet för jag var så arg för att jag inte förstod haha.

I fredags tittade vi på Trinity College's första hemma match (aussie fotboll) och kändes som om halva skolan var där! Mycker roligt :) Kathleen och jag åkte runt till lite olika hus efteråt och träffade nästan lika många till. Sen kom nån över till oss och efter Kathleen gått o lagt sig satt vi nog uppe en timme till och det blev ju inte mycket sömn den natten.. Igår förlorade St.Kilda (melbourne) mot Pt. Adelaide (obviously adelaide) som vi såg live. Medans min familj var sjuuukt arga och sa att de skulle bränna ner hela stadion hurrade hela Adelaide.

Snart kommer Kathleen och vi ska på partyyy. Knappt 2 veckor till 18 dessutom, detta kan ju inte bli mycket bättre!

 Big Mother Lucys födelsedagsmiddag i måndags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0