Pt Lincoln på fre!

Skulle på en rotary middag ikväll egentligen, men hade feber i natt och en hosta sen förra helgen så min värdmamma tyckte jag skulle stanna hemma och sova istället (kanske lika bra de, skulle hjälp till och plocka undan allt efteråt dessutom). Så blev en hemmakväll med mina småsyskon ikväll, rätt mysigt de med. Veckan som gått har väl varit som de flesta veckor. En av mina lärare jag hade förra året bjöd in mig på middag nu nästa vecka med han och hans fru. Jag hade honom i idrott förra året och han brukade alltid hjälpa mig under prov och under examen, och brukade skoja mig också när jag frågade något dumt och sånt, vilket hände rätt ofta enligt honom, haha :) Nu sa han däremot att min engelska är så bra att han inte kan reta mig längre. Tog det som en komplimang..
Igår var jag som alltid med Kathleen, hon har äntligen fått ordning på sitt nya rum så vi kan bunkra där! Haha. Åt en jättegod lunch på ett café i stan och pratade igenom vad som hänt den senaste veckan. Trots att jag är med henne varje dag i skolan (vi har 4 av 6 lektioner tsm) och i princip varje helg har vi alltid så mycket att berätta för varandra. Efteråt åkte vi till Jess's place och tog igen all tid vi har förlorat de senaste veckorna.
Imorgon ska jag förhoppningsvis friska till en del. Och så ska jag prata med min underbara familj som jag inte sett på två veckor! Imorgon är det dessutom bara 4 mån kvar till jag lämnar Australien. Känns rätt overkligt i dagens läge..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0