the fringeeee

festivalen var sååå kul! vädret var helt perfekt, gick i klänning fram till kl 2 på natten. Stämningen bland allt folk (100.000 pers!) var på topp och känslan var bara helt underbar. Jag och Kathleen åkte efter skolan hem till henne, gjorde oss i ordning och drog sen ner till Adelaide, var hur mycket traffik som helst så tog oss typ 1,5 timme tills vi äntligen var framme - och hittat parkering! Det var late night shopping så vi ägnade oss mest åt skoaffärer på R.M för att sedan dela på en sallad till middag. Resturangen var en utomhus resturang och hade två killar som sjöng live musik från The Fray och Oasis - mys till max! Sen mötte Edisona (eddie) upp med oss och vi drog oss allt närmare Rymill Park där alla festligheter skulle hålla till. Huvugatan var packad med folk! Tror aldrig jag skulle få se så många människor mitt i city. Vi tittade på paraden och letade sen upp scenen där konserten skulle hållas. Höll till där och dansade i princip hela kvällen och drog oss undan till de stora gräsmattorna när sämre band spelade. Vi hittade också en indiskt kök där vi köpte nano bröd och åt som nattamat eller vad de heter. Eddie var tvungen att åka hem vid 12 så vi följde henne till taxin och gick sen tillbaka för att lyssna på Art vs Science. Filmade en del av låten "Parlez vous Francais"som är deras kändaste och heeerregu vilken stämning! Jag och Kathleen stod på en stol så vi kunde se över alla andra och vi dansa och sjöng med, uuunderbart kul! Vid 1 - halv 2 drog vi oss tillbaka och somnade båda två dirket i hennes bäddsoffa. Hade verkligen en helt fantastisk kväll! Australien har alltid något nytt att bjuda på :)

Idag åkte jag med min värdfamilj till Port Adelaide och paddlade kajak. Rätt häftigt faktiskt, för vi var inne och paddla i någon "flod djungel" och ute på floden fanns en del delfiner som simmade precis jämte båtarna. När vi kom hem tog jag den vanliga joggingrundan och bakade sen kanelbullar till familjen som var mycket uppskattat!
 The Fringe Festival :) Kajaking


Kommentarer
Postat av: julia ragnarsson :)

låter som du har det bra minna, saknar dig. :)

2010-02-23 @ 23:59:01
URL: http://juliaaragnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0