you're gorgeous

Åter en helg snart passerad. Tiden går så himla fort nu! I början kändes månaderna lika långa som år och man hade bra koll på hur många veckor man varit där. Nu hinner man knappt blinka och dagen är över! Veckorna suddas ut i varandra typ. Underbara, underbara Australien..

Sov hos Kathleen i natt som vanligt, myyys! Såg bl.a på basketmatch (sporten som i princip alla mina killkompisar gör här) och heeerregu vad duktiga dem var. Tror aldrig jag sett en sån bra match spelande av killar i min ålder. En av dem, Daniel, som för övrigt är typ 210 cm är grym och har gått på en såndär speciell basketskola i Queensland, är state champion, har fått plats i USA på ett college där m.m och han ska på basketball camp i Tyskland i sommar och kaaanske ska svänga upp förbi Sverige:)))

Vi hade swimming carneval igår i skolan btw. Sjukt roligt! Vi hade massvis med tävlingar och en utav dem som jag var med i skulle man paddla sig fram i en gummibåt två och två till andra sidan. Mer än hälften ramlade i och måste erkänna att de var längesen jag skrattade så mycket. Mellan tävlingarna låg vi ute på gräsplanen och solade och tog det lugnt men trots vilan är jag helt slut idag!

Skolan känns bra och det går hyfsat trots att jag inte lägger ner så mycket energi på det. Har bytt från historia till geografi så jag kan åka med till Kangaroo Island i slutet av mars! 1,5 vecka efter det är det Melbourne, nån vecka till så fyller jag 18 och sen ännu någon vecka så är det safarin i slutet av maj! 

Livet är en lycka

 Mitt nya rum.


 
Jess och jag i Glenelg, Australia Day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0