Busy week

En sak som man inte kommer ifrån vart man än är någonstans i världen är att ena veckan händer i princip ingenting - kompisarna och familjen jobbar, det är för varmt för att vara ute, inget roligt planerat under helgerna m.m Medans andra veckan kommer allt på en gång! Tre personer frågar samtidigt om man vill hitta på nått, 2 fester samma kväll och man har iingen aning vilken man ska välja, vädret är perfekt och beachen är ett faktum. Kul! Visst, men guu kan man bara inte sprida ut de lite mer, är ju helt utmattad efter en sån vecka! Och en precis en sån vecka har det varit nu. Är otroligt trött men så lycklig över alla underbara människor jag träffat här och allt jag får vara med om.

I ons åkte jag med Kathleen & Reneé och shoppade. Måste säga att den där julrean håller i sig bra länge! Köpte en ny parfym dels för de pengarna jag fått från en man i min Rotaryklubb och hans fru i julklapp. Dem är verkligen hur söta som helst och känns som mina tillfälliga morföräldrar. På kvällen spelade jag netball match och Kathleen drog dit lite folk, det var typ den bästa matchen vi nånsin spelat! Asså, vi förlorar alltid för ingen av oss spelar netnall på riktigt, vi spelar mest för att det är roligt. Alla lag är blandade killar och tjejer förresten, eller i alla fall i vår serie. Det som är tråkigt med denna sporten att bara två av sju personer i laget kan göra mål - GS och GA. Jag spelade GA och fick äntligen göra lite mål denna kväll i alla fall! Sen åkte vi hem till Kathleen där alla fick vänta på mig medans jag duschade och gjorde mig i ordning - vet aldrig om jag har varit så snabb på att göra mig klar! I alla fall, vi drog till en 18-års fest (vem har en 18-års fest på en onsdag kväll?! okej, vi har lov, men ändå..!) där va de liv och vi stannade väl några timmar. "Sov" hos Kathleen den natten för att vid nio tiden gå upp och åka till Adelaide. Hon skulle till frisören (hmm kanske jag med borde snart, har inte klippt mig sen augusti tror jag), sen träffade vi en annan kompis som bor i stan, åt en otroligt god lunch och shoppade lite till. Kathleen skulle jobba 5 den kvällen men vi var inte hemma förrens halv sex haha. Hon fick slänga på sig jobb kläderna och jag hade tur som fick lift med hennes kusin hem eftersom jag själv skulle bort på middag kl. 6.

Var inte hemma förrens 10-halv 11 och då hade min värdpappa satt på en svensk film som gick på tv. Kände mig lite tvungen att slå mig ner eftersom han letat upp den i tidningen och ville titta på den med mig, fast helst av allt ville jag bara gå och lägga mig. Slutade med att jag somnade vid 2 tiden, upp 9 nästa morgon för att dra till gymmet med Melanie.
Nu ska jag göra mig en god lunch, läsa 4:de boken av Stad-serien som jag vill bli klar med innan jag börjar med sista boken av Stieg Larsson som jag inte har läst än!! Mamma var snälll och skickade den till mig på engelska, tack mamma:) I dag blir en lugn dag, samla nya krafter till i morgon kväll för då är det ett nytt party haha! Denna gången är det ett Hej-då firande. En tjej från Gawler ska åka till Belgium för ett år som utbytesstudent. Herregu minns hur jag själv kände! Ett bra tag sen nu. Exakt 6 måndader idag! Redan mer än halvvägs...

Kommentarer
Postat av: hampus

fint att du skriver minna

ska definitivt läsa :D

2010-01-15 @ 04:24:20
Postat av: Ronja

ääääääntligen en blogg:D erkänn filmen var paradiset? den kollade vi också på..haha

2010-01-15 @ 23:54:59
Postat av: Mams

Party, party, party! Tur att du hinner träna lite mellan varven!

2010-01-17 @ 09:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0