For the last time, my name is Minna not Meena

Min lunga fredag gick ju bra.. en halvtimme efter jag hade skrivit klart bloggen ringde Kathleen igen och ville att jag skulle följa med henne och Jess till en kompis för att bada i hans pool. Och visst åkte jag med! Vi var där i några timmar och bara tog de lugnt, snacka och badade innan de blev dags för kvällsmat. Då åkte vi till ett huur mysigt café som jag inte ens visste existerade i Gawler, Café Nova. Vi satte oss ute på verandan och beställde in flera olika sallader som vi delade på. Kvällen var jättevarm och skön så satt kvar där en bra stund. Lite senare träffade vi på Jess pojkvän och alla hans kompisar som vi följde med hem. När vi äntligen kom hem till Kathleen var klockan rätt mycket och vi alla var hur trötta som helst och hade sett fram emot bäddsoffan vi tre skulle dela på. Men neeej då var plötsligt Kathleens mormor där rätt oväntat så vi fick trängas ihop inne på hennes rum i stället - som hon dessutom delar med sin syster, haha.

På lördagen åkte jag och Kathleen till vår kompis kricket match. Är inte så intresserad av den sporten men med gott sällskap och underbart väder var det inte helt fel! På kvällen var jag så himla trött att jag helst av allt bara ville gå och lägga med. Men sova gör man ju tillräckligt mycket ändå så jag åkte till "Go away" partyt som hölls av den tjejen som ska till Belgien under ett år trots allt. Jag som trodde att jag skulle känna typ två männskor på hela festen insåg snart att de var massvis med folk där som jag träffat innan och kvällen blev mycket bättre än förväntat! Kändes bra att säga hej då till henne med, hon är verkligen jättehärlig den tjejen. Hon ville att jag skulle hälsa på henne i Belgien och det var ju lite svårt att säga varken ja eller nej till det..

Söndag gick jag upp tidigt igen och åkte motorcykel i princip hela dagen. Kvällen bestod av skype, Sebbe, mamma, Ida och Viktor. Det gjorde mig väldigt glad! Men min värdmamma hade sagt mycket tydligt att jag skulle sova tidigt denna kväll för dagen efter skulle jag upp halv sju för att åka till West Lakes för vindsurfing med alla idrotts elever från skolan! Så Jess, hennes pojkvän och några andra kom och plockade upp mig morgonen därpå. Det skulle normalt ta oss knappt en timme till West Lakes, men självklart fastnar vi i traffik m.m så det tog oss två hela timmar... Tur att vi åkte hemirfån tidigt! Men vi var ändå väldigt sena så vi blev utskickade från vindsurgins gruppen. Rätt snopet kan man ju säga, så jag och Jess valde segling i stället. Inte helt fel de heller! Och jag var den enda som seglat förr så kände mig rätt duktig haha. Dock var de svårare med alla engelska ord för båtdelarna och segelsätten. Men vi hade huuur roligt som helst och fick en fin bränna på köpet. Det var dessutom sprillans nya båtar och vi var dem första som fick segla dem. Idag (ons) var tredje och sista dagen. Vi kapsejsade flera gånger, gjorde 'man överbord', fick lära oss en Hiv2 och hade några utmaningar m.m Allting vi gjorde satte han betyg på. Men han sa till mig att jag verkligen imponerat även om jag seglat förr och att det såg väldigt bra ut för mig på betygfronten hehe. Trevlig start på Yr 12!

Idag SKA jag ta det lugnt, ladda för morgondagens och fredagens fester! Såå taggad, ska bli hur kul som helst.
På måndag flyttar jag till en ny familj, vilket nu känns rätt jobbigt. Trivs så bra här och har mycket närmare till skolan, vänner och så. Nåja, jag kommer få ett jättefint rum med piano och grejer i alla fall! Man måste ju försöka se positivt :)


Kommentarer
Postat av: Mams

Ser framemot att få hem en sailor! Vi kan väl bryggsegla lite grann i alla fall! Kram mams

2010-01-21 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0