New years

Har fortfarande inte berättat för någon att jag har en blogg, vet fortfarande inte om jag ska behålla den eller inte haha. Meen, om jag nu gör det får jag ju börja någonstans och ta itu med skrivandet! Såå, nyår igår :) mmmjo tack det var bra kul! Vid fyra-tiden plockade några killkompisar som skolan upp mig och på vägen hem ringde Chad's pappa och sa att de brann precis utanför Gawler! Vi hittade brandbilen som var på väg dit och följde efter den nån km men när vi väl var framme var det poliser och sånt där och man fick inte se vad som pågick. Men de var bra med rök i alla fall! Lite läskigt att det så lätt börjar brinna här p.g.a torkan. På vägen tillbaka däremot körde i in på fel gata och när vi ska vända i slutet av vägen ser vi två kameler i trädgården precis brevid brevlådan (?!). Måste erkänna att austrelienare är rätt udda ibland..

I alla fall, vi kom till slut hem och chad's mamma tyckte jag skulle dricka något fint på nyår så fick 4 småflaskor av champagne. Så vi fyllde en esky med is, öl, champagne, cider och lite annat som vi sedan tog med till festen. Innan vi åkte dit stannade vi en liten stund hos två tjejer från min skola där vi gjorde oss i ordning och förfestade. Vid åtta tiden drog vi vidare till partyt. Kvällen var helt underbar, dagen hade varit drygt 40 grader (måste åter nämna att jag är hemsk glad över min värdfamiljs pool) vilket gjorde att kvällen blev runt 35. Killen som hade hand om festen var hur go som helst, han hade jobbat som bartender och gjorde såå goda drinkar! Vi var ute hela kvällen på baksidan av hans hus där dem hade pool och fixat med ljus och högtalare. På tolvslaget samlades allihopa i en stor grupp typ och vi hade en hög, gemensam nerräkning. Människorna här är helt fantastiska, så varma, nyfikna och öppna mot en hela tiden! Tycker vi svenskar ska ta efter lite faktiskt:)

Vid två tiden drog vi tillbaka till chad's och låg och pratade i några timmar innan vi äntligen föll i sömn tillsammans på typ 3 stora dubbel madrasser. Hade verkligen en sjukt bra kväll med massa mysiga vänner! Måste erkänna att jag saknade Sverige lite, det är några som jag särskilt gärna hade firat nyåret med:) Men jag är såå nöjd och jag hade nog inte kunnat få det bättre här än vad jag fick! Enda mindre lyckade handlingarna under kvällen var att jag hade 29 dollar på min telefon innan festen, och efteråt hade jag 12... så jag hade tydligen gjort av med 100 kr. Inte så nice men shit happens och det var värt att ringa Sverige några gånger för dem pengarna:)

Kommentarer
Postat av: Hemlig person

Gulligt skrivet i början :)

2010-01-03 @ 13:44:39
Postat av: Ellinor

AH! Brinn inte upp!

2010-01-12 @ 02:52:47
URL: http://nybyggaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0