Port Elliot

utsikten från huset utsikten från huset.
Hade en jättemysig vecka med min tredje värdfamilj i Pt Elliot förra veckan. De har en "stuga" med fantastisk utsikt över havet och  med 5 min promenad från beachen dit dem åker några gånger om året under deras semester. De betalade en surfkurs för mig och det var verkligen sjukt kul! Annars badade och solade vi (aj vad illa jag brände mig, men de var det värt för nu är jag himla brun!),  åt på restaurang, shoppade... och en morgon drog jag och Steve på en 2,8 mil lång cykeltur längst kusten, helt underbart fint! Ska flytta till den familjen i slutet av januari innan skolan börjar. Så har exakt två veckor kvar där jag bor nu! Kommer sakna min nuvarande värdfamilj så himla mycket, de har alltid ställt upp för mig och tagit med mig på saker jag aldrig kommer glömma. Är glad att jag firade jul här, dem gjorde verkligen allt för att det skulle kännas så bra som möjligt för mig!

Och så kommer jag ju sakna poolen.. haha! Nej men när det är över 40 grader (vilket det har varit de senaste dagarna) är det väääldigt skönt att ha! Det är typ för varmt för att ligga på stranden i den här hettan. Sov ute på verandan i natt, men t.o.m det var inte kallt nog! Och nu på dagarna stannar man bara inne för ingen har energi till att göra något utomhus.

Nu i helgen var jag och min värdsyster Mel på 18-års fest uppe i Barossa Valley. Tänker inte gå in riktigt på detaljerna men de var i alla fall myyycket roligt..

Ikväll ska jag och Mel till gymmet och i morgon kommer förhoppningsvis Aurora hit under dagen. Bara 17 dagar kvar tills skolan börjar! Vad hände med det 3 mån långa lovet!?

uppvärming innan surfingen Uppvärmning innan suringen

 Victor Harbour

 Glneny's 18th

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0