The Clipsal

Toppen, toppen, toppen helg! Har varit typ död hela veckan pga allt jag lyckats hinna med! I fredags åkte vi ner till Adelaide, såg på konsterten med Hilltop Hoods vilket var mycket mycket bra :) vi stod ganska nära scenen och kunde se allt utan problem. Satt dessutom på min kompis axlar en liten stund - bästa platsen jag kunde få! Såg över ett hav av huvuden och armar och gud vilken känsla det var! Har nog inte suttit på någons axlar sedan jag var liten. Sov hos Jess efteråt, låg och snackade till kl 3. Lördag kväll åt jag hos Kathleen och hon klädde upp mig inför Reneés cocktail party. När vi drog dit blev vi serverade hemskt goda hemmagjorda drinkar som Reneés mamma hade gjort. Efter fler drinkar och mycket dans körde vi "I have never.." och kan ju lugnt säga att they were paying me out. Men det blir väl så när man är svensk antar jag haha. Slutade rätt galet i alla fall... Stannade över hos Kathleen för omväxlings skull haha.

I tisdags hade vi Sportsday. Sov hos Kathleen igen så vi kunde göra oss i ordning tillsammans. Det var Varmt på the oval. Fast kul och skönt med något annat än skolarbete jämt! Tyckte att Yr 12 var enklare än Yr 11 för några veckor sedan.. har helt tagit tillbaka den åsikten. Mitt hus (home group) vann inte men vi hade roligt i alla fall :) och kom 3a på 100 m open girls. Kändes ju i kroppen dagen efter, när man dessutom går upp 5.45 för att åka till gymmet. Åkte till min förra värdfamilj igår förresten. När man väl är där, känns det som om jag bodde hos dem förra veckan. Men när jag är hemma där jag bor nu så känns det evigheter sedan!

I morgon ska jag till Adelaide igen för drama excursion och sen åker jag, Aurora och hennes värdfamilj till Goolwa (liten by alldeles vid kustan söder om Adelaide) över helgen, hemma mån-ons sen blir det Kangaroo Island tors-lör och på söndagen flyttar jag igen (!!)

På onsdag börjar jag spela hockeyyyy! Can't wait :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0